همه ما روزانه ایدههای زیادی رو در اطرافمون میبینیم یا متوجه میشیم الان به یک دست از خدماتی نیاز داریم که نمیتوانیم به سادگی آنرا برطرف کنیم.
اینجا دقیقا جایی است که باید ایده استارتآپی در ذهن هر کدام از ما زده شود.
از طرفی شاید هر کدام از ما بستر و زمینهای برای ورود به دنیای فروش اینترنتی را داریم اما به سادگی از کنار آن عبور میکنیم.
به راستی چرا یک فروشنده، همیشه فروشنده بماند در حالی که میتواند تمام محصولات موجود در فروشگاه را به شکل اینترنتی برای خود با سود بیشتر بفروشد و یا یک کارمند همیشه کارمند و در جای خود بماند درصورتی که میتواند از اوقات خود بهترین استفاده را برای وبسایت خود ببرد؟
چرا شغل و درآمد دوم همیشه شغلهای کاذب در نظر گرفته میشوند و کمتر کسی به فکر خلق یک ارزش افزوده میافتد؟
برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی یا حتی جایی برای نوشتن مطالب مفیدی که فقط ما آنها را میدانیم چقدر باید سخت تلاش کنیم؟
جواب بسیار ساده است، باید برای اهداف و آرزوهای خود وقت بگذاریم. برای پیشبرد، پیشرفت و آینده خود به دانش و اطلاعات خود اضافه کنیم.
بزرگی میگفت “در زمان کارمند بودن به فکر کارفرما شدن باشید تا هر روز پیشرفت را در زندگی خود احساس کنید.” اگر به جمله توجه شود کار (به شکل مفهومی)، کارمند، کارفرما و پیشرفت کلمات کلیدی هستند که باید به آنها توجه شود. ترتیب قرارگیری این عبارات بسیار حائز اهمیت است و مراحل تکامل را نشان میدهد.
یاد گرفتن کار با سایت وردپرس بسیار کار سادهای است و طی آموزشهایی از سمت مجموعه طراحی سایت به شما آموزش داده خواهد شد.
پس خیال شما از کار کردن با سایت راحت باشد، در دنیای امروز هیچ چیز دور از دسترس نیست.
اما برسیم به بنبستهای ذهنی که بر سر ما هست! عبارتهایی مثل وقت ندارم، بگذاریم از ماه آینده، آن مشکل به وجود آمده حل شود تا برسیم به سایت؛ اینها بن بستهای ذهنی هست که نمیگذارد پیشرفت صورت پذیرد.
اولین مشکلی که باید حل شود این است که بدانید اگر سایتی را همین حالا شروع کنید از نزدیک به ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سایت در جهان عقب هستید! اما نکته امید بخش این است که شما میتوانید به سرعت بسیاری از رقبا رو کنار بزنید و برای خود نامی دستوپا کنید (به این عمل سئو و بهینهسازی سایت گفته میشود).
بعد از آنکه با واقعیت قبل روبهرو شدید نوبت به پیشرفته روزافزون میرسد تا جایی که بتوانید تمام کلمات کلیدی مورد نظر خودتان را در صفحه اول گوگل ببینید.
برای پیشرفت در این زمینه نیاز به تولید محتوا دارید، آنهم تولید محتوای اورجینال و کامل اصلی و نه حتی ترجمه !! در قوانین جدید گوگل درباره سئو مطالبی که از نظر ترجمه نزدیک به هم بیایند بی ارزش تلقی شده و مطلبی که با تاریخ جدیدتر تولید شده و در گوگل ایندکس میشود بیارزش است.
اما برگردیم به اصل ماجرا و نگاهی دقیقتر داشته باشیم به روحیه افراد، اساسا افراد شاغل به دو دسته کلی تقسیم میشوند، یک دسته همیشه کارمند هستند و دسته دیگر به فکر رشد و کارفرما شدند.
خصیصه اصلی دسته اول نیاز به ثبات و عدم ریسکپذیری در تمام جوانب هست. حقوق ثابت، میز و یک شرکت دولتی بهترین گزینه برای این دسته از افراد است. امنیت شغلی حرف اول را میزند و هیچ چیز به اندازه حقوق ماهانه آنها را خوشحال نمیکند.
اما دسته دوم آدمهایی هستند که دنیا به آنها نیاز دارد، جسور ، ریسک پذیر و اغلب باهوش. دریافت حقوق ثابت برای آنها کابوس شبانه و پاداشهای سالانه درمان حرص آنها برای پیشرفت نیست. بهترین افراد برای کارآفرینی شروع از صفر و زنده شدن ققنوس از خاکستر.
اگر فکر میکنید جزء دسته دوم یعنی انسانهای کارفرما هستید، از امروز به دنیای اطراف خود نگاه دیگری داشته باشید. نگاه کارآفرینی. برای شما چند مثال میزنم تا ببینید از کجا میشه ایدههایی به دست آورد که دنیای اطراف ما را به جای بهتری تبدیل کند.
هیچ میدانید نرمافزاری برای زدن بنزین درب منزل وجود دارد؟ یا نرمافزاری برای کارواش سیار، کمتر کسانی هستند که بدانند برای تعمیرات کفش و واکس زدن هم میتوانند از اینترنت کمک بگیرند. تابه حال آنلاین نان داغ تحویل گرفتهاید؟
به اطراف خود دید استارتآپی داشته باشید و بدانید دنیا برای شماست…